vrijdag 18 juli 2014

10 dingen om te doen in je vakantie.






Iedereen kent het wel, vervelen in de vakantie, en dan zeker de zomervakantie als je thuis blijft. Maar natuurlijk ook als je een weekje weg gaat, en dan nog 5 weken thuis zit. Ik verveel me namelijk ook altijd in de vakantie, en uiteindelijk bedenk je wat je allemaal nog had kunnen doen. Daarom heb ik wat tips bedacht wat je kan doen in je vakantie, en die deel ik nu met jullie.



1. Spreek af met vrienden/vriendinnen.

Er zijn vast nog wel andere mensen die je kent die zich vervelen in de vakantie. Spreek een keertje met ze af en ga iets leuks doen !

2. Ruim op !

Je kamer is vast een troepje, ruim dat op. Of zoek je kast uit, gooi je oude kleren eruit en shop nieuwe ! Wat ook opruimen is, is je mobiel leegmaken. Die van mij staat namelijk vol met oude foto's waardoor heel mijn mobiel sloom is. Heb je weer ruimte voor nieuwe foto's en apps :).

3. Relax

Je hebt vakantie, je bent niks verplicht. Pak een tijdschriftje, zet de top 40 op, pak wat eten en nog een maskertje. Helemaal zen de vakantie in.

4. Organiseer een picknick

Dit vind ik altijd zo leuk, picknicken. Alleen ik heb denk ik maar twee keer gedaan, zonde! Want het is zo leuk, als iedereen wat eten meeneemt, een kleedje, muziek en klaar! Supergezellig toch ?

5. Bereid je alvast voor op volgend schooljaar.

De vakantie duurt niet eindeloos, je moet hierna gewoon weer naar school. Ga nieuwe schoolspullen kopen of maak een schema, of iets anders wat jij handig vind. Zo ben je alvast voorbereid.


6. Houd een watergevecht !

Altijd leuk toch, en kan op elke leeftijd. Nou en dat je nat word, lekker afkoelend van de hete zon. Probeer me maar eens te raken, haha.

7. Een sleep-over met je besties.

Super leuk om te houden, een sleep-over. Zet je muziek aan en zing mee, neem een maskertje en een tijdschriftje, houd een kussengevecht en val in slaap tijdens het kletsen ( of niet ).

8.  Ontdek een nieuwe hobby

Misschien ben je wel heel goed in boeken schrijven, of kan je wel super goed dansen. Als je bijvoorbeeld altijd al gitaar heb willen spelen, ga het leren. Ik ga bijv. aan mijn conditie werken deze zomer door te gaan hardlopen. Ga gewoon wat nieuwe dingen ontdekken.

9.  Maak nieuwe vrienden.

Ga gewoon eens de deur uit en kijk of je nieuwe leuke mensen tegenkomt. Misschien een beetje eng, maar als je een vriend/vriendin meeneemt sta je sterk. Ga er gewoon voor!

10. Have fun !

Als laatste moet je gewoon plezier hebben tijdens je vakantie. Hierna zit je weer op school met je boeken voor je neus, maak er het beste van. Doe wat je leuk vind en het word een top vakantie !

Wat doe jij tijdens de vakantie?

Kusjes,

Anouk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten