maandag 21 juli 2014

Kledingkast opruimen - Juli '14


Iedereen doet het vast wel een keertje, je kledingkast opruimen. Mijn kledingkast was een beetje rommelig aan het worden en ik moest mijn kleding uitzoeken. Dus ik dacht ' Waarom doe ik dat vandaag niet gewoon ? ' Zo gezegd zo gedaan, ik ga mijn kledingkast opruimen en ik neem jullie mee via dit artikeltje :).





Stap 1 : Voorbereiding.

Voordat ik ging beginnen zocht ik nog wat tips op om je kast op te ruimen. En ik at nog een broodje, want met een lege maag je kast op ruimen... Maar goed ik zocht dus manieren maar ik kon niet echt goede tips vinden, (ik zocht ook niet zo heel goed.. haha). Tip : Zoek door, internet is zo groot er zijn vast wel tips :).

Stap 2 : Leeghalen

Je kledingkast leeg halen is misschien een pittige klus. Maar als je alles gewoon op de grond neerlegt en alvast wat sorteert is er geen probleem. Je komt trouwens ook nog leuke dingen tegen, ik wist bijv. niet dat ik zoveel sjaaltjes had.

( Extra stap : Schoonmaken, ik sla dat dit keer even over.) 

Stap 3 : Uitzoeken 

Ik vind het fijner om alles per onderdeel te doen dus ook met dingen uitzoeken. Eerst de kleding, dan de andere spullen. Je kan misschien een beetje vastlopen door dat je twijfelt of je iets weg moet doen of niet. Daarom maak ik altijd drie stapels, een 'Houden- stapel' , een 'Weg- stapel' en een 'Twijfel-stapel'. Je kan het altijd nog weg doen niet waar? 

( Extra stap : Neem een pauze, pfff... vermoeiend dit. )

Stap 4 : Indelen.

Bij deze stap was ik al een beetje aan het opgeven, ik had geen idee wat ik moest doen dus ik ging weer tips kijken op internet. Uiteindelijk besloot ik het maar op gevoel te gaan doen en kijken wat het handigste is.




En dit is mijn kast nu, ik ben er nog niet helemaal tevreden mee. Misschien gaat er nog een of ander veranderd worden, maar zo laat ik het voorlopig. Ik heb eigenlijk alle bovenstukken die ik dit moment graag draag opgehangen en de rest heb ik opgevouwen en neergelegd. Ik heb het eigenlijk zo opgehangen dat je per laagje kan kijken wat je aan doet, vond ik wel zo handig.

Hoe deel jij je kast in ?

Kusjes,

Anouk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten